Monday, May 2, 2011

Stop Litchin...Go Atkins

Start 22 hb berat aku statik je 81.9kg.. Last aku timbang pada 23 hb adalah 81.8 kg juga..iks tak boleh jadi ni....dan aku amik keputusan pada 27hb untuk stop makan litchin dan gunakan diet Atkins ni dengan tekad.Sebabnya aku fikir alamg-alang aku dah diet ni lebih baik aku sambung ke diat ATkins..Cuma sebelum tu aku makan lah jugak bihun tomyam, nasi 5 sudu, macam2 sos lah jugak..Ye lah masa tu aku banyak gunakan diet low calories... Dan bila aku study balik diet atkins ni baru lah aku tahu punca mengapa berat aku jadi sebegitulama statik..Dan Akhitnya Atkins pun bermula.

Dan jeng-jeng... bermula la episod diet Atkins aku ni.So far aku enjoy ngan diet atkins sebab kita boleh makan seberapa ekor ayam dan ikan...makanan bergoreng pun boleh tapi kena lah jugak berpada-pada minyak nye tu.. dan banyak kan sayuran..Ni antara menu aku

Breakfast

Day 1 - Telur dadar 2 biji + Mayonis(Kraft 0.7 g carbs)
Day 2 - 2 cheese slice (Brand cheesedale 0.7 g carbs)
Day 3 - Omelete

Lunch

Day 1 - Ayam goreng halia + sayur brokoli
Day 2 - 2 keping ikan tenggiri dibakar dan diperap bawang putih+b.merah+halia+lada hitam
Day 3 - udang bakar
Day 4 - ayam goreng kunyit 2 ketul

aku tak start lagi makan daging...tapi daging pun boleh juga dalam diet atkins ni


Dinner

Day 1- Telur Omelete + ikan panggang seekor+ sayur sawi
Day 2- 3 slice daging ayam digoreng halia+brokoli
Day 4 - udar masak merah+sayur+telur goreng separuh


dan yang paling penting adalah minum air shari dalam 4 L lebih..


dan jeng..jeng... skali lagi...pada 28 mei selepas 6 hari ber Atkins ak pun gatal nak gi timbang..tak sabar aku nak tengok resultnye..huhuuh..wah....80.1 kg..wah !! ada peningkatan..yahooo.....sukanya....

Keesokan ny aaku gi opis dan rasa macam tak percay alagi..aku pun timbang sklai lagi..wee....turun lagi lah...biar betul ...79 kg!!!

ni semangat aku makin berkobar-kobar untuk untuk meneruskan Atkins .cayok..cayok ira!!

Tunggu ya.aku akan update berat aku yg terbaru ni...tunggu......................

No comments:

Post a Comment